LinkedIn to nie tylko platforma do nawiązywania kontaktów zawodowych. To także narzędzie, które może pomóc Ci w budowaniu marki osobistej. Jednym z kluczowych elementów Twojego profilu na LinkedIn jest zdjęcie profilowe. To właśnie ono decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie robisz na innych użytkownikach. Co więcej, to ono może podnieść Twoje zasięgi i poprawić widoczność Twojej marki osobistej. Pokażę Ci, jak wybrać odpowiednie zdjęcie na LinkedIn, by dzięki niemu osiągnąć te cele.
Wypełniając swój profil na LinkedIn, masz możliwość dodania zdjęcia i – proszę Cię – zrób to! Dlaczego? Zanim odpowiem, zachęcam Cię do zrobienia eksperymentu: zaloguj się na LinkedIn i przeskroluj sugerowane kontakty. Na co zwrócisz uwagę? Na profesję, nagłówek? Wątpię. Pewnie w pierwszej kolejności Twój wzrok przykują zdjęcia profilowe poszczególnych osób. Podobnie Twoje zdjęcie ma być jak przynęta na potencjalnego klienta, pracodawcę, pracownika czy partnera biznesowego.
Dlatego też gorąco zachęcam Cię do tego, by poświęcić sporo uwagi na dobór zdjęcia profilowego na LinkedIn. Dzięki niemu nie jesteś przypadkowym użytkownikiem LinkedIn, nie jesteś po prostu jakimś imieniem i nazwiskiem. Ono sprawia, że Twoja marka osobista zyskuje twarz, a tym samym wzrasta Twoja wiarygodność. Namawiam Cię także do dodania zdjęcia w tle, które dopełnia fotkę profilową, które mówi coś więcej na temat Twojej marki.
Dobrym pomysłem jest również wybranie neutralnego tła, które nie odwraca uwagi od Twojej twarzy. To nie tło ma przyciągać uwagę użytkowników LinkedIn, ale Twoja twarz; nie pozwól, by barwne i chaotyczne otoczenie zdominowało Twój ekspercki wizerunek.
Specjaliści mówią, że zdjęcie profilowe na LinkedIn powinno obejmować twarz i ramiona, z zastrzeżeniem, że twarz powinna zajmować maksymalnie 60% całej fotografii.
Jeśli korzystasz z innych platform społecznościowych lub publikujesz artykuły, pod którymi zamieszczasz zdjęcie, warto, by była to ta sama fotografia, bo wówczas będziesz łatwo kojarzony i rozpoznawany.
Szczegóły robią różnicę. Upewnij się, że Twoje zdjęcie na LinkedIn jest ostre i dobrze doświetlone. Dbaj o to, aby Twoja twarz była widoczna. Unikaj złego oświetlenia lub zdjęć pod światło, z cieniami na twarzy lub na zbyt jasnym tle.
Uśmiech na Twoim zdjęciu na LinkedIn może zdziałać cuda. Uśmiechnięci ludzie wydają się bardziej przyjaźni i dostępni. Staraj się jednak, aby uśmiech był naturalny i szczery. To pokaże Twoją pozytywną postawę i chęć do współpracy.
Jeśli jesteś twórcą, działasz w branży, w której kreatywność to podstawa, masz więcej swobody w wyborze stroju na zdjęciu profilowym na LinkedIn. Jeśli Twoja branża jest bardziej konserwatywna, zadbaj o elegancki i odpowiedni do Twojej marki osobistej ubiór. Gdy jesteś mechanikiem samochodowym, mało przekonujące będzie zdjęcie w garniturze od Armaniego. Uwierz mi, gdybym szukał pracowników z branży budowlanej, odruchowo pomijałbym ludzi z muchą pod szyją i spinkami u mankietów.
Twoje zdjęcie na LinkedIn powinno być osobiste, więc unikaj umieszczania na nim innych osób. Profil na LinkedIn ma przede wszystkim prezentować Ciebie i Twoje umiejętności, dlatego w centrum uwagi powinno być Twoje zdjęcie.
Czas sprawdzić kilka informacji technicznych. Zdjęcie kandydujące do roli zdjęcia profilowego powinno mieć 400 x 400 pikseli (kwadrat). Dodanie zbyt dużego zdjęcia profilowego spowoduje, że Twoja twarz będzie mało widoczna.
Dodawane zdjęcie powinno PNG, JPEG lub GIF.
Jeśli zmienisz wygląd lub styl, nie zapomnij zaktualizować swojego zdjęcia na LinkedIn. Aktualne zdjęcie pomoże innym użytkownikom poznać Cię lepiej i zobaczyć, że jesteś aktywny na platformie, dzięki czemu jest duża szansa że zacznie Cię obserwować sporo nowych osób z Twojej grupy docelowej.
LinkedIn umożliwia dodanie także zdjęcia w tle, które jest wyświetlane na górze Twojego profilu. Zdjęcie w tle może być dodatkowym sposobem na wzmocnienie Twojej marki osobistej, a co za tym idzie może efektywnie promować, angażować oraz rekomendować potencjalną grupę docelową.
Odpowiednie zdjęcie na LinkedIn to kluczowy element budowania marki osobistej. Dodając do swojego profilu na LinkedIn profesjonalne zdjęcie, kilkukrotnie zwiększasz szanse na to, że Twoje konto pojawi się w wynikach wyszukiwania i wyróżnisz się na tle konkurencji. Twoje zdjęcie profilowe jest jak okładka książki, ma kogoś zaintrygować na tyle, że „kupi” Twoją markę, dlatego odpowiedni marketing profilu i publikacja odpowiedniego zdjęcia w social mediach jest tak ważna.
Jeśli nie masz przekonania, że Twoje zdjęcie profilowe jest właściwe, skorzystaj ze szkolenia z LinkedIn lub z pomocy mentora marki. Ze wsparciem eksperta dobierzesz zdjęcie odpowiednie dla Twojej branży, a tym samym stworzysz sobie na LinkedIn wizytówkę marketingową na miarę sukcesu.
Umów się na zwyczajną rozmowę, podczas której porozmawiamy o tym, czego oczekujesz od LinkedIn'a.
Podzielę się moim doświadczeniem i doradzę, co można zrobić, aby zrealizować zakładane przez Ciebie cele.
Wypełnij formularz, a ja niezwłocznie odpiszę lub zadzwonię, aby umówić konkretny termin 15-minutowej rozmowy.