Z tego artykułu dowiesz się:
O LinkedIn ostatnio jest coraz głośniej. Nic dziwnego, więc że coraz więcej osób zaczyna zadawać sobie to pytanie: Czym tak naprawdę jest LinkedIn oraz w czym może się przydać w życiu? To ostatnie pytanie zadają sobie zwłaszcza osoby, które jeszcze nie posiadają tam konta. Zacznijmy więc od tego: Jak założyć konto w tym jednym z najbardziej popularnych mediów społecznościowych?
By założyć konto na LinkedIn, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Miej na uwadze, że LinkedIn jest platformą dla profesjonalistów i biznesmenów, więc ważne jest, aby Twój profil był w pełni wypełniony i profesjonalny. Warto dbać o regularne aktualizacje profilu zawodowego oraz aktywnie korzystać z funkcji LinkedIn, co ułatwia znalezienie przez potencjalnego pracodawcę.
LinkedIn to portal społecznościowy, skierowany głównie do profesjonalistów i biznesmenów, obecny w ponad 200 krajach. Pozwala na budowanie kontaktów zawodowych, poszukiwanie pracy, promowanie swojego biznesu i zdobywanie wiedzy z branży. Oto główne funkcje LinkedIn:
Kiedy już zdecydujesz się stworzyć profil na Linkedin, pamiętaj, aby być aktywnym i regularnie aktualizować podsumowanie profilu oraz publikować posty. Dzięki temu zbudujesz silną sieć kontaktów i zwiększysz swoje szanse na rozwój zawodowy.
Jednym z mitów na temat serwisu jest to tylko wyszukiwarka ofert pracy, a jego główną funkcją jest rekrutacja. W ostatnich kilku latach LinkedIn zmienił się tak mocno, że przyciąga naprawdę zróżnicowane osobowości oraz grupy społeczne. Ludzie, którzy zakładają konto na LinkedIn mają doprawdy różne cele, ale łączy ich jedno: Świadomość, że LinkedIn jest szalenie skutecznym narzędziem, jeśli tylko się go dobrze wykorzysta. Na początek warto opowiedzieć o metamorfozie, jaką w ostatnich latach przeszedł LinkedIn.
LinkedIn początkowo był tylko miejscem do składania wirtualnych CV, w nadziei, że znajdzie nas mityczny rekruter. Od jakiegoś czasu ludzie na Linkedin stosują inną strategię. Zamiast oczekiwania na gwiazdkę z nieba, biorą sprawy w swoje ręce. Czynią to za pomocą publikacji, a inaczej mówiąc postów, czyli codziennych wpisów, opowiadających o ich drodze zawodowej, codziennych działaniach w firmie, czy wreszcie dającym innym wartość porcji bezpłatnej wiedzy, którą dzielenie się pomaga zbudować wizerunek eksperta, a stąd już tylko krok do realizacji swojego celu: nowych ofert pracy, większej sprzedaży, czy nowych kontaktów w biznesie.
W rezultacie, LinkedIn z portalu służącego Job Seekingu, stał się biznesowym narzędziem. Nawet CEO znanych firm zauważyli drzemiący w nim potencjał i postaniwili aktywnie prowadzić konto na LinkedIn. Dzięki temu pojawiło się tu wiele znanych osobistości, jak na przykład Rafał Brzoska prezes InPost, Michał Sadowski właściciel Brand24, czy ostatnio były bokser i właściciel marki Tiger - Dariusz Michalczewski. Swoimi przemyśleniami chętnie dzieli się także Prezes firmy Panek Carsharing, Maciej Panek.
Dla nikogo nie powinno być jednak mylące to, że na LinkedIn są obecni znani ludzie. Nie tylko fakt, że dołączają tu wybitne jednostki, powoduje, że LinkedIn staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Wystarczy wspomnieć, że w naszym kraju ma tutaj konto już ponad 5 milionów osób, a nowe pojawiają się jak grzyby po deszczu. Oczywiście, pod względem liczby użytkowników jeszcze długo nie będzie Facebook, ale nie taki jego cel. LinkedIn to przede wszystkim portal dla profesjonalistów. Ludzi, którzy cenią sobie pracę zawodową i nigdy nie przestają się rozwijać.
Rozprawmy się w końcu w popularnym mitem, na temat serwisu LinkedIn "to taki biznesowy Facebook". Owszem, zasada działania obu tych portali jest podobna. To Social Media, gdzie możemy dodawać nowe kontakty, czytać i komentować posty, a także pisać własne. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Przewaga LinkedIn jest to, że treści na tutaj są zdecydowanie bardziej profesjonalne i niewiele mają wspólnego z eksponowaniem prywatnego życia. Są za to ciekawe dla każdego, kto ma do czynienia z biznesem, bądź po prostu ważna jest dla niego kariera zawodowa. Nie uświadczymy tu zbyt wielu zdjęć dzieci, kotów, czy psów. W zamian dostajemy fotografie z sal szkoleniowych, infografiki, czy po prostu kawałek fachowej wiedzy na dany temat. LinkedIn pozwala na dzielenie się wiedzą i czerpanie z tego korzyści.
Część użytkowników traktuje LinkedIn jako narzędzie do sprzedaży. Posiadając dobrze wypełniony profil i pisząc regularne publikacje, znacznie zwiększa się szansa na pozyskanie klienta. Gdy jest to kilku klientów w miesiącu, każdy nowy lead może przełożyć się na duże zyski dla firmy i premię dla handlowca. Nic dziwnego, że firmy inwestują w szkolenia z LinkedIn dla swoich pracowników, aby nauczyć ich jak działa LinkedIn, a w rezultacie zwiększyć swoje obroty.
LinkedIn to też miejsce działań marketingowych. Żadna poważna marka nie powinna wyobrażać sobie swojego marketingu bez LinkedIn. Dziś źródeł sprawdzania wiarygodności firm jest wiele, a LinkedIn to narzędzie podstawowe, dlatego każda szanująca się firma powinna mieć tu aktywny profil. Prowadzą go zazwyczaj dzialy marketingu, a w przypadku mniejszych firm - osoby od social media, a nawet sami właściciele. Konto premium na LinkedIn Premium pozwala im z kolei precyzyjne wyszukiwanie klientów za pomocą Sales Navigator.
Nieprawdziwa może być jednak teza, że LinkedIn jest dla każdego. Raczej ciężko, by "wybił się" tu ze swoim biznesem właściciel małego warsztatu samochodowego położonego z dala od miast. To biznes lokalny i tak też powinien być promowany, chyba, że owy właściciel szuka kandydatów do pracy, czy partnerów w rozwoju biznesu. Tych znajdzie bez trudu, nawet posiadając tylko bezpłatną wersję portalu. Wystarczy, że wpisze w wyszukiwarkę odpowiednią frazę i w ten sposób w wynikach wyszukiwania ukażą mu się np. inni właściciele warsztatów, z którymi można wymienić doświadczenia. Dodatkowo, taka osoba może też budować swoją markę osobistą, która sprawi, że przy odrobinie szczęścia dostanie zatrudnienie w dużym zakładzie, czy firmie zajmującej się np. sprzedażą części do aut.
Odpowiadając sobie na pytanie, czym jest LinkedIn można też powiedzieć, że to miejsce zdobywania wiedzy. Wiedzy o tym, jak zarządzać ludźmi, wreszcie wiedzy o tym, jak zarabiać pieniądze. Oczywiście nie od razu Kraków zbudowano i obecność na Linkedin też nie daje gwarancji natychmiastowych efektów. Pierwsze dni i tygodnie powinno się raczej poświęcić na zapoznanie z portalem oraz zapraszanie osób do kontaktu. Warto przeprowadzić tę selekcję starannie, ponieważ to, kogo mamy w sieci zawodowej decyduje, czyje publikacje będziemy codziennie mogli czytać. Musimy więc ustalić, czy interesują nas treści z zakresu sprzedaży i marketingu, czy też wolimy czytać o dojrzałym przywództwie? Osoby, które zaprosimy do kontaktów zawodowo-biznesowych będą widzieć też nasze posty. To szansa, by trafić do odpowiednich ludzi z propozycją.
Warto zadbać o to, by poznać tu nowych partnerów w biznesie? w takim wypadku najlepiej dodawać do kontaktu osoby, z pokrewnej branży czy podobnych zainteresowaniach. Wtedy większa jest szansa na to, że znajdziemy na LinkedIn na przykład kontrahenta, a nawet wspólnika. Jak widać, to miejsce w wielu działań, a obecność na tym portalu przynosi różne korzyści, Niezależnie od tego, jaką rolę zawodową pełnimy, każdy ambitny człowiek powinien rozważyć posiadanie konta na LinkedIn.
Jeśli ten artykuł pomógł Ci ocenić, czy LinkedIn jest dobrym pomysłem, nie wahaj się skorzystać z formularza kontaktowego i sprawdzić, jak może sprawdzić się w Twoim wypadku.
https://youtu.be/EDwhhlSr98g
Umów się na zwyczajną rozmowę, podczas której porozmawiamy o tym, czego oczekujesz od LinkedIn'a.
Podzielę się moim doświadczeniem i doradzę, co można zrobić, aby zrealizować zakładane przez Ciebie cele.
Wypełnij formularz, a ja niezwłocznie odpiszę lub zadzwonię, aby umówić konkretny termin 15-minutowej rozmowy.