Jaką rolę odgrywa content marketing w strategii firm?
03.08.2022

Jaką rolę odgrywa content marketing w strategii firm?

Czy Twoja firma potrzebuje content marketingu? Dotąd jako firma byliście obecni na innych portalach, ale Waszym działaniom brakowało uporządkowania? A może zastanawiasz się nad wdrożeniem strategii LinkedIn i masz dylemat, czy warto inwestować w to swój czas? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowadasz "TAK", koniecznie zapoznaj się z artykułem, o tym, jaką rolę odgrywa obecnie content marketing w strategii firm.

Zacząć można od ostatniego badania Gartnera, które mówi nam o wydatkach na marketing w stosunku do rocznego zysku firm. Badanie to wyraźnie mówi nam, że po niewielkim spadku w 2021 roku, wydatki na marketing rosną i wiele wskazuje na to, że będą coraz wyższe. Powodem jest wszechobecna digitalizacja procesów sprzedaży, która w najbliższych latach praktycznie przeniesie się do Internetu. Znakomicie opisała to Adrianna Wardzała na swoim blogu.

Zwracam szczególną uwagę na fragmenty:

"40% ankietowanych marketerów B2B wskazało LinkedIn jako najbardziej efektywny kanał pozyskiwania wysokiej jakości leadów." Platforma z ponad 750 milionami użytkowników na całym świecie odpowiada za 80% pozyskiwania leadów przez marketerów. Marketerzy B2B najczęściej wykorzystują tę platformę do dostarczania treści i twierdzą, że generuje ona 50% ruchu na stronach internetowych B2B. Z danych wynika, że aż 91% szefów marketingu uważa LinkedIn za platformę, na której można znaleźć odpowiednie treści."

Kolejne informacje na temat content marketingu znajdziemy w artykule opublikowanym przez Marketer Plus. (źródło w linku).

"Badania przeprowadzone przez Content Marketing Institute (CMI) w 2014 roku dowodzą, że ponad 80% marketerów uważa, iż strategia content marketingowa odgrywa ogromną rolę w komunikacji z klientami biznesowymi, ale ponad połowa badanych takiej strategii nie ma. Nieustannie jednak rośnie świadomość i wciąż zwiększa się rola treści, które mają być nie tylko skuteczne, ale również wartościowe.

W badaniu także zapytano, dlaczego firmy wdrażają strategie content marketingowe w komunikacji B2B. Dla ponad 80% ankietowanych ważny jest wzrost świadomości marki wśród odbiorców. 74% przyznaje, że głównym celem jest generowanie leadów i pozyskiwanie klientów. Dużą rolę odgrywa również pozycjonowanie marki jako eksperta w danej dziedzinie oraz zaangażowanie użytkowników w markę."

Przypominam, że badanie pochodzi 2014 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się w content marketingu do B2B, ponieważ aktualnie decydenci spędzają jeszcze mniej czasu na rozmowach z handlowcami, a zamiast tego wolą edukować się samodzielnie. Nieoceniona jest tu więc strategia tworzenia treści w miejscach, gdzie przebywają najważniejsze osoby w firmach.

Nawiązując jeszcze do artykułu od Marketer+, ważną informacją jest fakt, że na wdrożenie content marketingu częściej decydują się niewielkie przedsiębiorstwa (10-99 pracowników), a nie duże firmy (1000+ pracowników). Prowadzi to do wniosku, iż mniejsze organizacje mogą skuteczniej rywalizować z korporacjami o klienta, właśnie dzięki tworzeniu atrakcyjnych treści przeznaczonych dla B2B.

Wielbicieli podcastów zapraszam do mojego autorskiego podcastu Zlinkowani, gdzie rozwijam temat tego, jak marketing na LinkedIn wpływa na sprzedaż. W tym temacie polecam zwłaszcza w odcinki 6 oraz 12.

Jestem ciekaw, jakie wnioski płyną dla Was z tego artykułu oraz jak wygląda strategia content marketingu w Waszych firmach.

Pod TYM LINKIEM znajdziesz krótszą wersję artykułu na Linkedin.

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności:

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ!

Zobacz też:

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

5 min czytania
Kontakt

Bezpłatna konsultacja

Umów się na zwyczajną rozmowę, podczas której porozmawiamy o tym, czego oczekujesz od LinkedIn'a.
Podzielę się moim doświadczeniem i doradzę, co można zrobić, aby zrealizować zakładane przez Ciebie cele.
Wypełnij formularz, a ja niezwłocznie odpiszę lub zadzwonię, aby umówić konkretny termin 15-minutowej rozmowy.

Zamów bezpłatną konsultację
Udało się!
Twoje zgłoszenie zostało wysłane!
Oops! Coś poszło nie tak! Spróbuj wypełnić formularz ponownie!